Říjen 2009

TR6 - Příběh

31. října 2009 v 14:17 | MissCroft
Nejdříve, než se pustíme do samotného příběhu, by jsme si asi měli říct, co se s Larou stalo po té, když nám ji vývojáři v TR4 tak pěkně zabili. Ehm... Lara se z těch sutin, které ji zasypali nějakým záhadným způsobem dostala ven a později ji našla nějaká šamanka, která ji vyléčila. Od té doby se nám Lara pěkně změnila, alespoň pro TR6 se stala ,,Temnou Larou"

Příběh tedy začíná v Paříži v jednom apartmánu, do kterého pozval Laru starý známý přítel - nepřítel Werner Von Croy, aby ji učinil návrh. Pro nějakého Eckhadra má najít Obscura Paintings - Tajemné malby, které pocházejí ze 14. stol. Ve chvíli, kdy mu odmítá pomoci ho ale přímo před jejíma očima někdo zastřelí a Lara zcela v šoku a omráčená utíká pryč. Pro policii se Lara stává hlavní podezřelou. V dalších dnech prochází Lara Paříží, ukrývá se před policií a pátrá po Lidech, kteří měli s Von Croyem a těmi malbami něco společného. Později vás taky příběh zavede do Prahy, kde vás bude čekat boj s Eckhardem.


TR6 - Ovládání (PC)

31. října 2009 v 13:24 | MissCroft
Pohyb - ←↑↓→
Pomalá chůze - Schift + ←↑↓→
Skok - Alt
Krátký skok - Scift + Alt
Akce (zmáčknutí tlačítka, posunutí objektu...) - Ctrl
Sprint - 0 (na číselné klávesnici) + ↑
"Přilepit se" na zeď - Ctrl
Plavání - Alt/Schift

*Zbytek dodělám později...*

Návštěvnost (19.10 - 25.10)

31. října 2009 v 13:23 | MissCroft |  Návštěvní Kniha
Pondělí: 31
Úterý: 46
Středa: 32
Čtvrtek: 43
Pátek: 59
Sobota: 55
Neděle: 47

Celkém: 313

Omluva...

30. října 2009 v 12:42 | MissCroft
Chtěla bych se vám všem omluvit za to, že tu v posledních pár dnech vůbec nic nepřibývalo. Věřte, že mi je to opravdu moc líto, ale tentokrát to opravdu má chyba není. Od středy máme prázdniny - to určitě všichni víte, já jsem se na ně těšila, protože to pro mě znamenalo, že bych konečně mohla zase trošku více zapracovat na bločku a ejhle, jako na potvoru mi od středy až do teď nejel internet :-( Rozjel se zhruba tak před patnácti minutama (konečně). Kdyby internet nejel jeden den, tak se to dá ještě přežít, to se stává, ale že nejede tři dny v kuse a ještě k tomu o prázdninách, kdy máte nejvíce času, tak to dokáže docela naštvat. To jsem měla sto chutí ty lidi z toho internetu, kteří tam sedí nakopat někde... ale naštěstí se to už dneska konečně rozjelo, tak se budu snažit tu pár článků hodit :-) Ještě jednou se vám všem moc omluvám, je mi to oravdu moc líto.

Nová báseň od Elfa poety Tomb Raidera

24. října 2009 v 11:09 | MissCroft
Po delší době vám tu dávám další krásnou báseň od Elfa poety Tomb Raidera, tak snad se vám bude líbit :-)

Podmanivá a krásná to je Lara Croft - Přišla ke mně , znenadání během vánočního dobrovzdání a podmanila si mne svou krásou i statečností a umožnila mi nastoupit dobrodružství jmenem LEGEND. Byla to láska na první pohled a zasáhla mne svou pětačtyřicítkou Desert Eagle rovnou do srdce . Od té doby , myslim jenom na Laru Croft , protože má přenádhernou postavu a ještě krásnější oči , které jsou hluboké jako to nejhlubší jezero v kterém se odráží její krása ale i statečnost . Lar a Croft je prostě Láska mého srdce. A teď o ní píšu tuto báseň protože se pro mne stala zdrojem inspirace . A nyní tu to báseň posílám vám přátelé na tomto přenádherném blogu .

Od Emingose

24. října 2009 v 11:04 | MissCroft
Od Emingose jsem dostala 2 krásné vide, děkuji jsou krásné ;-)



Menší vyjádření k blogu...

22. října 2009 v 17:47 | MissCroft
Ani nevím, jak mám vlastně začít. Z nadpisu tohoto článku můžete poznat, že asi ne všechno je tu v pořádku. Chtěla bych se tu vyjádřit k tomu, jak to tu teď vypadá a řekla bych, že poměrně bídně... Že já se tu vůbec obtěžuju psát nějaké články, když tu skoro nikdo nechodí, až na pár výjimek. Mohli jste si toho všimnout i vy, že návštěvnost už není taková, jaká bývala. Já vím, že si za to můžu částečně sama, v září jsem moc článku nepřidávala, a tak tu hodně lidí přestalo chodit, teď se to už ale nějaký ten týden snažím napravit, články píšu skoro každý den, někdy jich za jeden den zveřejním i čtyři a přesto to nestačí. Mám takový pocit, že návštěvnost spíše klesá, než aby rostla. Když se tak koukám, tak jsem zjistila, že sem chodí více takových, dalo by se říct "náhodných" lidí, kteří tu příjdou, přečtou co potřebujou, popřípadě zahlasujou do pár anket a pak odejdou a už se nevrátí. Taky jsem si všimla, že tu chodí už i více lidí, kteří tu přichází kvůli toho, aby se něco dozvěděli o Assassins Creed, nebo Zaklínači. Ze Spřátelených blogů tu chodí asi jenom čtyři lidi z třiceti devíti. Dobrý, že? No žádná sláva... Nejčastěji sem chodí Emingos a tomu bych chtěla vyjádřit velké díky, neboť to je asi jediná osoba, kvůli které teď blog neruším. Pak bych taky chtěla poděkovat Cheryl, protože ta tu taky chodí celkém často. Sem tam se tu mihne Croftka a Daňek a to je tak všechno. Přitom píšu komentáře skoro všem SB, kteří píšou na své blogy články a přesto se nikdo neobtěžuje sem ani nehlédnout. SB na kterých mi nejvíce záleželo a bylo jich hodně sem už taky nějaký ten den ani nezaskočili... A co se týká komentářů, tak k těm už se ani nevyjadřuju, neboť s těma je to mnohem horší, než se samotnou návštěvností. Tak moc jste byli všichni nadšení z nové rubriky, která se mimochodem jmenuje Po stopách Lary Croft a včera jsem sem přidala nový článek a komentáře tam jsou jen dva a to už vůbec nemluvím o článcích celkově o Tomb Raider. U těch nejsou komentáře pro jistotu žádné. Ale zpět k té návštěvnosti. Když jsem se koukala po okolních blozích o TR, tak jsem zjistila, že naprostá většina z nich přidává články jednou, maximálně dvakrát za týden a i přesto mají vyšší návštěvnost než blogeři, kteří přidávají články skoro každý den. Pak by mě tedy zajímalo v čem je problém. Vadí vám tu něco? Jste s něčím nespokojení? Tak mi to proboha napište, já vám za to hlavu neukousnu, když mi napíšete svůj názor. Dříve jsem mívala návštěvnost něco kolem šedesáti lidí denně, teď se to pohybuje kolem třicítky. Závěr toho všeho je asi takový, že pokud to tak bude pokračovat dál, tak blog s těžkým srdcem asi zruším, nebo nějak dlouhodobě pozastavím. Mě už totiž nebaví pracovat tu na článcích, dávat si na nich jo hodně záležet a pak příjdu na to, že to nikdo nedokáže ani ocenit. To se na mě teda nezlobte, ale tohle dokáže teda hodně naštvat. Já mám tento blog hodně ráda, veškeré články píšu s chutí, protože mě to baví na něčem pracovat a ještě, když to je něco, co mě opravdu zajímá, ale jak to tak vidím, tak tady to nezajímá obsolutně nikoho. Takže asi takhle. To je všechno co jsem vám tak asi chtěla říct. Já jen pevně doufám, že se to zleší. Děkuji všem, kteří si tento článek přečetli, vaše MissCroft.

Po stopách Lary Croft - Artefakty - Kámen mudrců

21. října 2009 v 17:46 | MissCroft
Navigace: Tomb Raider: Chronicles
Více o artefaktu ve hře: →Tady←

Kámen mudrců, je látka, která údajně dokáže proměnit téměř bezcenné kovy ve zlato, nebo stříbro. Taky dokáže vytvořit Elixír života, který vám pomůže k nesmrtelnosti. Určitě by to bylo fajn, kdyby něco takového doopravdy existovalo, že? Najít tuto látku byl a stále je jeden z hlavních cílů všech alchymistů.

Kámen mudrců se sice ještě objevit nepodařilo, ale i přesto ho můžete nosit na svém krku jako přívěsek. Je to sice jen replika, ale zato moc pěkná a taky šíleně drahá. Stojí něco kolem jednoho tisíce a více se o tomto přívěsku dozvíte, když klepnete na odkaz níže.


Tak co? Kdo z vás si ho koupí? :-)


The Witcher (Zaklínač) - Alchymie - Teorie

20. října 2009 v 19:02 | MissCroft
Alchymie obecně:

S alchymii se budete potýkat skoro po celou hru. Právě proto je alchymie jedním ze základnách prvků v celé hře a tvoří neoddělitelnou činnost zaklínačské profese. Jak hodně budete muset alchymii ovládat závisí na tom, na jaké obtížnosti hru hrajete. To znamená, že pokud hru hrajete na nejlehčí obtížnost, pak alchymii prakticky vůbec nebudete používat, zatímco v nejtěžší úrovni bude pro vás alchymie nezbytná. Rozhodně ale doporučuji alchymii ovládat, ať máte úroveň obtížnosti jakoukoliv. Správné užití lektvarů vám nejen že pomůže v některých obtížných situacích, ale kolikrát Geraltovi zachrání život.

Typy směsí:

Alchymistické směsi lze rozdělit do tří základních skupin - lektvary, petardy a oleje.

LEKTVARY:
Vytvářet lektvary se naučíte už na začátku hry. Základ každého lektvaru je alkohol. Čím silnější, tím lepší. Čím více je totiž alkohol silnější, tím více v něm můžete rozpustit ingrediencí a tím složitější lektvar můžete vytvořit. Někdy se dá místo alkoholu použít i silný bylinný odvar, jako například Bílý racek. Dále můžeme lektvary rozdělit na mutagenní a ty ostatní. Ty mutagenní vždy přidávají ještě nějakou schopnost na trvalo. Jejich ingredience se často obsahují různé tkáně z hrozivých a nebezpečných nestvůr.

OLEJE:
Základem každého oleje je nějaký zvířecí tuk, například husí sádlo, psí sádlo atd... Oleje se pak natírají na meč a pomáhají vám více zraňovat určité nepřátele. Na meči vydrží něco kolem 24 hodin. Schopnost přípravy olejů můžete získat investicí talentu v položce inteligence. Více se o olejích dozvíte tady.

PETARDY:
Petardy nevynalezli zaklínači, ale zerrikánští mágové. Zaklínači si ale toto umění těchto směsí umějí osvojit a teď je používají v bojích. Základ petard tvoří jakýkoliv prach.

Jak směs namíchat:

K tomu, aby jste směs mohli namíchat budete potřebovat ingredience, recept a nějaké dobré místečko na meditaci.
Když se kolem sebe trošku více rozhlídnete, tak zjistíte, že o ingredience budete zakopávat prakticky na každém rohu. Ovšem musíte je samozřejmě znát, to znamená, že když budete sbírat rostliny, tak musíte mít schopnosti bylinkářství a informaci o tom, jak která rostlina vypadá a co z ní lze získat se dozvíte v odborných knihách, kterým se říká herbáře. To podobné platí i o ingerdiencích z nestvůr. Musíte mít schopnost stahování zvěře (získáté téměř na začátku hry) a o nestvůře se dozvědět z knihy, kde je i napsáno, jaká její část může dojít v alchymii užitku.
Všechny tyto přísady obsahují substance. Je jich celkém šest - Vitriol, Aether, Rebis, Quebrith, Hydragenum a Vermilion. Každý z nich má jinou barvu a lze si je představit jako takové malinké kamínky.
Pokud nehodláte experimentovat, pak se vyplatí znát recept. Ten se naučítě tak, že vám ho někdo řekne, nebo si ho koupíte.
Teď už stačí jen najít nějaké vhodné místečko k meditaci, kliknout na položku Alchymie a můžete začít tvořit :-)

Experimentování:

Hra vám dává možnost si i malinko zaexperimentovat. Jak? Jednoduše. vyberete si zákla každého lektvaru, což jsme si řekli, že je to buď nějaký alkohol, nebo bylinný odvar - Bílý racek a pak už jen přidáváte ingredience. Je šance, že tak objevíte nějaký lektvar dřív, než najdete recept, ale taky je šance, že vytvoříte lektvar, který vám bude k ničemu a vy se jím ještě navíc přiotrávíte a tím i promrháte nasbírané ingredience. Já osobně doporučuju experimentovat, ale přitom si dávat pořádný pozor ;-) Taková malá pomoc pro vás, abyste se ihned neotrávili - všechny špatné lektvary mají v inventáři popisek nepovedený lektvar :-)

Toxicita:

Alchymie ale taky není až taková procházka růžovým sadem, jak se může na první pohled stát. Stačí málo a lektvary vás klidně můžou i zabít. Proto to s těmi toxiny nesmíte moc přehánět. Ano, Zaklínači jsou sice odolnější než normální lidi, to ale neznamená, že jsou nesmrtelní. Stačí je, když lektvarů pozřete víc, než je potřeba a v tu ránu je po vás. Kolik máte v těle toxinů můžete pozorovat na třetím ukazateli - ten zelený. Překročí-li počet toxinů hranici 50%, začnou se projevovat nepříjemné vedlejší účinky. Jestli dosáhnou toxiny hranice 100%, zemřete. Aby jste se toxinů zbavili, musíte buď meditovat, nebo použít lektvar Bílý med, který vás zbaví veškerých toxinů a tím i veškerých účinků všech lektvarů, které jste vypili.

Dodatečná substance:

Určitě jste si všimli, že u některých ingrediencí jsou dvě substance. Ta spodní je tzv. dodatečná substance a v případě, že se vám podaří namíchat lektvar se všemi stejnými dodatečnými substancemi, váš lektvar bude mít nejen očekávaný účinek, ale i účinek bonusový. Typ bonusového účinku závisí na zvoleném typu dodatečných substancí. Ty však existují pouze 3:

ALBEDO:
Takovýto elixír má sníženou toxicitu a navíc ji snižuje i u lektvarů, které požijete až následně.

RUBEDO:
Kromě základního účinku budou tyto elixíry obnovovat i vitalitu vašeho hrdiny

NIGREDO:
Ovlivňují Geraltovu fyzicko koordinaci a mentální soustředění, což v konečném důsledku zvyšuje pravděpodobnost, že zasáhnete vaše protivníky.


Návštěvnost (12.10 - 18.10)

20. října 2009 v 9:29 | MissCroft |  Návštěvní Kniha
Moc mě mrzí, že návštěvnost až tak hodně j¨klesla, ale asi si za to můžu sama... :-(

Pondělí: 30
Úterý: 43
Středa: 41
Čtvrtek: 39
Pátek: 39
Sobota: 54
Neděle: 58

Celkém: 304

The Witcher (Zaklínač) - Vylepšování mečů

18. října 2009 v 19:27 | MissCroft
STŘÍBRNÝ MEČ:
Runy

OCELOVÝ MEČ
______________________________


DOČASNÉ VYLEPŠENÍ MEČŮ:
Oleje

The Witcher (Zaklínač) - Dočasné vylepšení meče: Oleje

18. října 2009 v 16:23 | MissCroft
-------------------------------------------------------------------------------------------
Oleje jsou nátěry na zaklínačské meče, které je dočasně vylepší. Na čepeli meče vydrží něco kolem 24 hodin. K jejich přípravě potřebujeme nějaký tuk. Čím kvalitnější, tím lepší.
-------------------------------------------------------------------------------------------


HUSÍ SÁDLO:


- Pojme až 4 ingredience
- Nákup: 20 orénů
- Prodej: 4 orény


LŮJ:


- Pojme až 4 ingredience
- Nákup: 20 orénů
- Prodej: 4 orény


PSÍ SÁDLO:


- Pojme až 5 ingrediencí
- Nákup: 10 orénů
- Prodej 2 orény


MEDVĚDÍ SÁDLO:


- Pojme až 5 ingrediencí
- Nákup: 40 orénů
- Prodej 8 orény


ALCHYMISTICKÁ PASTA:


- Pojme až 5 ingrediencí
- Nákup: 70 orénů
- Prodej 14 orény

-------------------------------------------------------------------------------------------
Z tuků se pak připravují oleje - nátěry na meč. Jejich efekty se různí, některé jsou určené pro boj s určitými typy nepřátel, jiné vyvolávají určitý užitečný efekt. Na čepeli meče vydrží okolo 24 hodin.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Assassins Creed II - Hlavní hrdina

18. října 2009 v 14:56 | MissCroft
Ezio Auditore de Firenz, tak zní celé jméno hlavní hrdiny. Ezio je šlechtic z Florencie, který se už nemůže dívat na to, jak si vlivní lidé v Itálii dělají co chtějí. Rozhodl se proto, že opustí přepych a místo toho si na sebe oblékne roucho, vyzbrojí zbraněmi a půjde bojovat do Benátek. Ezio má navíc i problém. Jednak mu přátelé neustále komolí jméno a nazývají ho značkou LCD monitorů a jednak mu byla vyvražděna rodina, což také značně přispělo k tomu, že se vydal bojovat a tak se Ezio vydává na cestu za pomstou. Netrvá dlouho a Ezio zjišťuje, že za vším stojí templáři se všemi jejich tajnými schůzkami, kde splétají intriky pro dosažení většího vlivu. Stejně jako Altair je i Ezio jedním z Desmondových předků, ačkoli není vycvičeným vrahem, je vrahem od přírody díky svým geneticky daným schopnostem. Ezio je trochu odlišný od Altaira. Má o trochu méně bojových možností, ale je více rychlejší a obratnější, než by se očekávalo od vraha který je přirozeně dobrý v jeho práci, namísto někoho, kdo je vycvičený u tajné společnosti.

Assassins Creed II - Charakteristika

18. října 2009 v 14:21 | MissCroft
Dalo by se říct, že ACII je vlastně tzv. vylepšeným dílem ACI. A o jaké vypšení se to vlastně jedná?

♦ Budeme mít tu čest se setkat s mnoho slavnými postavami té doby. Napříkla Leonardo da Vinci, Machiavelli, Caterina Svorza, nebo Lorenzo de Medici.

♦ Přesuneme se do Itálie, kde navštívíme Benátky, Florencii a taky venkov v Toskánsku.

♦ Budeme hrát za florentského šlechtice Ezia Auditore de Firenz.

♦ Hra bude obsahovat nový systém proslulosti, který bude určovat jak s vámi budou okolní lidé a nepřátelé jednat. Zvyšovat ho půjde třeba zavražděním někoho. Sníží se naopak, jestliže se budete muset zbavovat svědků nebo uplácet. Pokud bude proslulost na příliš vysoké úrovni, stráže vás budou přímo vyhledávat.

♦ Na výběr budeme mít více jak z víc jak desti zbraní např. sekery, palcát, kladiva, kopí, dvou druhů mečů, halaprty, menších nožíků...

♦ Dočkáme se 16ti levelů. Zároveň však odpadly úkoly jako odposlech, či kapsářství.

♦ Ezio má více užitečných schopností, než jeho předchůdce Altair. Například umí plavat, a tím pádem se i ve vodě skrývat. Při soubojích se nebude bát být trochu nefér. Bude kopat, rozdávat hlavičky nebo házet prach na nepřátel.

♦ Ze hry nezmizí ani jízda na koni, ani šplhání po věžích.

♦ Těšit se můžeme na střídání dne a noci

♦ Nebude chybět množství nových nepřátel jako ozbrojení těžkooděnci s obouručními meči či lučištníci nebo halapartníci, kteří budou prohledávat svými zbraněmi okolí, pokud budou mít pocit, že se Ezio někde poblíž schovává.

♦ Čeká nás větší volnost při plnění jednotlivých misí.

♦ Dočkáme se i nových dopravních prostředků jako létání za pomoci renesančního rogala, povoz tažený koňmi, či loďka.

♦ Z lehkých zranění se Ezio vyléčí postupně sám, k těm větším zraněním už však bude potřebovat pomocnou ruku doktora.

♦ Těšit se můžeme i na speciální část hry, která se bude odehrávat v podzemí.

TR6 - Trailery

18. října 2009 v 13:42 | MissCroft


TR6 - BoxArt

18. října 2009 v 13:30 | MissCroft

Assassins Creed II - Preview

17. října 2009 v 11:42 | MissCroft
Renesanční člověk
Ezio Auditore de Firenze je florentským šlechticem a celým druhým dílem nás bude provázet jeho chuť po pomstě. Stejně jako Altair z prvního dílu, i Ezio je Desmondovým předkem. Hra se nám přesouvá do renesanční Itálie 15. století za přítomnosti legendárního Leonarda Da Vinciho, jenž je Eziovým dobrým přítelem a jehož genialitu Ezio nejedenou využije ve svůj prospěch (létající stroj budiž dobrým příkladem). Ubisoft se ošívá historickou přesností, tudíž potkáme spoustu slavných osobností a budov, které budou s největší pravděpodobností obsahovat tajné vstupy do komnat, jak již bylo ukázáno v jednom gameplay videu. Hlavní linka je krom stále proklamované pomsty prozatím zahalena tajemstvím. Od vývojářů se nám jen dostalo oznámení, že hra za Desmonda už nebude jedna velká nuda a že propojení mezi prvním a druhým dílem bude mít na svědomí PSP titul Bloodlines, který vyjde ke konci letošního roku.


Novinky
Pojďme si připomenout, co nás tak sejřilo na prvním Assassin`s Creed. 1) Stereotypní mise. Ubisoft pochopil, že stále stejné schéma misí už podruhé nebude mít příliš pochopení, čili nabourávají svůj vlastní vytvořený systém a prakticky nechávají hráče proplouvat mezi městy, jak se mu zachce. Znění mise nám budou stylově předávat holubice a k podtržení dojmu svobody určitě přispěje i plynulé střídání dne a noci. Dle slov hlavního producenta, Patrice Desileta, nás čeká na 16 odlišných typů misí, celkový počet by se měl zastavit někde kolem čísla 200. Hra také pracuje se systémem náhlých výzev, kterým se již proslavila dosud ještě nevydaná Mafie II. Ve zkratce jde o to, že se vám před očima stane něco, na co můžete reagovat, ale taky můžete vzniklou situaci ignorovat. Působí to nenuceně a je na jednání hráče, jak moc vezme iniciativu do svých rukou. 2) Omezené možnosti hlavního hrdiny. Ezio nejen, že umí plavat, ale také dostal na rozdíl od svého předchůdce značných vylepšení. Už nemusí čekat na skupinku mnichů, aby se musel skrýt před stráží. Může se kdykoliv a kdekoliv schovat. Může z kupky sena střelhbitě a nezištně podříznout stráže. Může je shodit dolů. K dispozici má také "hidden blade" na každé ruce. A to se ani nedostávám k tomu, že se ve hře objeví střelné zbraně. Rychlost a pohyblivost samozřejmě zůstává (+ několik nových komb a útoků včetně použití zbraní nepřátel). Novinek bude samozřejmě víc. Hodně slibně zní úplně nový peněžní systém, ve kterém si kupujete (prý velmi drahé) náboje do střelných zbraní, ale také třeba jed a v neposlední řadě pár mincí dokáže rozvázat jazyk nejednomu člověku, popř. otočí svůj fanatický svět přímo o 180 stupňů. Interakce s okolím bude nyní ještě příjemnější. Ve hře totiž existují tzv. frakce, které postupem času budete díky malým službičkám využívat. Je toho zkrátka dost. Všechno je vylepšené, všechno je větší a možnosti jsou neomezené. Prostě to, co již všichni v jedničce očekávali a dostali ledovou sprchu. Tvůrčí tým se až na odchod Jade nezměnil. Další díl opět napsal Corey May, hudbu složil opět Jesper Kyd a hra bude opět běžet na Anvil enginu. V tomto směru nebyla potřeba nic měnit.


Mašinérie by Ubisoft
Už zde bylo několikrát zmíněno, jak je všechno větší a lepší, ale Ubisoft se nezastavil. Ba naopak, kolem Assassin`s Creed staví již poměrně solidní univerzum a udělal z něj svůj klíčový produkt. O Bloodlines již byla řeč. PSP verze má být jakýmsi přemostěním mezi prvním a druhým dílem a dělá na něm naše mladá známá Jade Raymond. Bloodlines zahrnuje ještě jedno přemostění, a to totiž různé upgrady, které bude možno kombinovat s verzí na PS3. Dalším kouskem do sbírky je DS verze nazvaná Discovery, která by měla být o dost akčnější. A jedem dál. Hybride Technologied, tedy firma stojící za filmy podle komiksů Franka Millera (Sin City, 300), natočila trojici krátkometrážních filmů o otci Ezia nazvanou Lineage. Samozřejmě nesmí chybět speciální edice na hlavní tahák - druhý díl, s největší pravděpodobností s DLC funkcí. White Edition, The Master Assassin`s Edition a Black Edition. To všechno do konce letošního roku. Samotný druhý díl již za necelé dva měsíce. Těšíme se. Zatím není důvod nevěřit.

ZDROJ: www.vokr.com


TR6 - Recenze

17. října 2009 v 11:14 | MissCroft
Po tříleté pauze vydaný šestý díl série Tomb Raider měl zásadně inovovat sérii, jež kdysi definovala celý tehdy vznikající žánr a která se postupně začala nořit do herní i komerční stagnace. Zároveň měl - jak naznačuje jeho podtitul The Angel of Darkness - obestřít příběh i hlavní hrdinku temnějším hávem. Skutečně tomu tak mohlo být, pokud by se hra neobjevila v obchodech dříve, než byl dokončen důsledný betatest. A kdyby její chyby nebyly tak iritující a místy téměř neohrožovaly samotnou hratelnost.


Ačkoli se s termíny vydání žonglovalo všemi směry, je zřejmé, že šestý Tomb Raider byl navzdory čtyřletému vývoji doděláván narychlo. Snad jediná složka, na které se uspěchané vydání nepodepsalo, je řadou bleskově sestříhaných meziher poháněný příběh, přestože slečnu Croftovou zavádí jen do dvou hrůznými mordy stigmatizovaných míst - do Paříže a Prahy (do centra mafiánského podsvětí na Strahově). Lara je obviněna z vraždy svého rozporuplného mentora Wernera von Croye a během útěku před policií a ve snaze očistit své jméno se stává štvanou obětí, ale i pronásledujícím lovcem. Zaplete se totiž do piklů okultní sekty, která si zahrává s alchymistickým tajemstvím pětice tmářských obrazů z XV. století a se vzkříšením biblické bytosti Nephilim, prokletého to hybrida anděla a člověka.


Mluv s ní!

Poprvé lze Tomb Raidera nazývat skutečně akční adventurou: ačkoli je tato škatulka diskutabilní (šlo totiž spíše o 3D akční hru spojenou příběhem a obohacenou hádankami), šestý díl tak vnějškově - a především zpočátku - vypadá. Všechny základní a již notoricky známé prvky zůstaly zachovány, stejně jako snímání kamerou z "thrid person" perspektivy, nicméně do hry byl poprvé vložen skutečný dialogový režim: během rozhovorů občas můžete vybírat odpovědi ze dvou ze tří možností. Na průběh zápletky sice různě zabarvené repliky nemají zrovna zásadní vliv, ale přece jen vám občas život ulehčí či naopak zkomplikují. K jisté nelineárnosti hry přispívá i možnost dostat se z bodu A do bodu B vícero cestami: nejzřetelněji se příběh rozvětvuje v postranních pařížských uličkách, kde záleží na tom, jakou postavu nejdříve zkontaktujete.

Pro hráče neobeznámené s adventurními principy budou první levely po nenásilně zakomponovaném tutoriálu zatěžkávací zkouškou, protože dialogy tu jsou přehnaně nakumulovány do dvou lokací a nejsou zde žádné úkoly z typického Tomb Raidera (Lara pobíhá od postavy k postavě a nemá ani zbraň). Ale i další novinka - používání peněz - se objevuje jen v prvních úrovních: po úvodní třetině se totiž vše vrací ke starému vzorci. Lara zase začne jen skákat a šplhat po nedostupných rampách, střílet po nevelkém počtu nepřátel z řad lidí, zvířat i démonů a sem tam rozmotávat mechanicko-kombinační puzzly. Hádanky to nejsou složité, při některých z nich však bude nezbytné nahlédnout do von Croyova zápisníku. Většinou ale jde o hledání uzávěrů, spínačů a pák a získávání přístupových karet v poměrně malých prostorách. I v souvislosti s puzzly se tak projevuje jistá nevyváženost: hádanek je málo a hra je ve své jednotvárnosti chvílemi nezáživná. Například kapitola Hall of Seasons, skrývající v sobě čtyři podúrovně, je složená pouze z otravného skákání z rozpadajícího se pilíře na pilíř a plošiny na plošinu, přičemž ji nelze absolvovat jinak než zdlouhavou cestou pokusů a omylů (hru lze naštěstí kdykoli ukládat).


Thiefovský tichošlápek

Ačkoli veškeré anoncované novinky jsou zkoncentrovány na začátek a poté se hra vrací ke skákacímu modelu Tomb Raider '96, některé inovace se objevují celou dobu (hra má třicet rozsahem odlišných pater). Především je tu jistý fyzický RPG prvek: tělesně namáhavé činnosti jako ručkování po římsách či šplh po provaze nemůže Lara vykonávat neomezeně jako dřív. Stejně jako je pod vodou či v plynem zamořených místnostech limitována zásobou kyslíku, i při těchto pohybech má omezenou energii, a když se jí nepodaří včas se dostat do bezpečí, natluče si nos. Postupem času však Lara zesiluje. Pokaždé, když vykoná nějakou namáhavou činnost - vyrazí zamčené dveře či posune bednou - prohlásí, že se "cítí silněji". Posilovací momenty jsou vždy umístěny v blízkosti problémového skákacího, šplhacího nebo ručkovacího místa, které by jinak nepřekonala. Naše archeoložka na počátku příběhu (poté, co se vyhrabala ze závalu v Egyptě) prostě není ve své kůži; sprintovat například dokáže až v polovině příběhu.

Před vydáním hry vývojáři často zdůrazňovali inovaci v podobě stealth módu. Lara sice může přejít do "thiefovsky" tichošlápkovského kroku (a zezadu kravatou zneškodnit stojícího nepřítele bez jediného výstřelu) anebo se přilepit zády ke zdi a jako ve hře Metal Gear Solid vykukovat zpoza rohu, nicméně tyto "kradmé" prvky využívat nemusí. Nehrozí spuštění poplašného zařízení, vývoj hry to neovlivní a přestřelky jsou nejsnadnější pasáže, na které narazíte. AI nepřátel, kteří svým předchůdcům z The Last Revelation nesahají ani po kotníky, je tak nízká, že k ruční likvidaci není jiný důvod než úspora munice.
Stejně jako v novém filmu se i ve hře kolem Lary v poslední a nejakčnější třetině motá nevyzpytatelný partner. Z jejich setkání vyzařuje silné erotické napětí, podstatnější však je, že ve třech úrovních budete dobrodruha Kurtise Trenta i ovládat. Jde spíše o "hru ve hře", která je koncipovaná více jako survival horor typu Resident Evil. Nazelenalým světlem ozářené chodby sanatoria jsou totiž plné zohavených mrtvol a zmutovaných pomatenců, do nichž Trent musí sypat jeden zásobník za druhým (absolvujete s ním i dva frustrující souboje s bossy). Ač předvede pár odlišných animací a automaticky fungujících magických schopností, ovládá se stejně (špatně) jako Lara.


Kdo je ta cizí holka?

Novinek je ve hře dostatek - Lara se kromě tradičních pohybů naučila efektně šplhat po rourách, plazit po břiše či bojovat zblízka v "indiana-jonesovských" pěstních soubojích. Zůstaly však nedotažené, nové hráče nenalákají a ortodoxní fanoušky mohou znechutit. Zejména když je hra zklame i v tom, v čem mezi 3D akcemi snímanými z pohledu třetí osoby dominovala: v ovládání. To bylo ve srovnání třeba s Indiana Jonesem vždy citlivé a přesné, jenže vinou nevyladěnosti nového enginu a nedopracované konverze z konzolí reaguje především při běhu a skocích s citelným zpožděním. Lara byla výjimečná svou mrštností, jenže nyní je daleko pomalejší a těžkopádnější. Často se stane, že dříve, než stačí vytáhnout zbraň, je už mrtvá (a to nejen kvůli nešikovně pozměněnému inventáři, z něhož nelze tasit pistole přímou volbou), se zbraní v ruce a při chůzi po schodech se otáčí v groteskním kvapíku. Líná odezva klávesnice může být místy osudná a neřeší ji ani patch (stejně jako jiné grafické bolesti: hrdinka se zasekává do zdí, občas stojí ve vzduchoprázdnu nebo se vytáhne na neviditelnou římsu, za dveřmi i za zdmi probleskuje další místnost, do níž se copatá fešanda může dokonce "propadnout" atd.)

Design prostředí je pěkný, detailní a interaktivní. Poskakují v něm dynamické stíny, voda i skleněné stěny se zrcadlí, světelné efekty působí atmosféricky, Lara za sebou občas nechává stopu. Až na několik výjimek se ale naše hrdinka pohybuje v potemnělém, nevlídném a industriálně přetechnizovaném světě, podobném poslední matrixové hi-tech epizodě ze hry Tomb Raider Chronicles. Tím, že už nehopsá kolem zatuchlých hrobek ani pozůstatků architektury dávných civilizací, nýbrž se pohybuje v moderních ulicích, nočních klubech, počítačových střediscích, ve stokách, pitevnách či v biolaboratořích, ztrácí její dobrodružství typické pohádkově exotické kouzlo a vinou absence "secretů" i tajemno. Už není archeoložkou, ale stává se z ní zachmuřená akční hrdinka ovládající smrtonosné chvaty a kopy (její pistolky totiž nejsou bezedné). A protože se zčásti změnil její vzhled (v dřívějších hrách byla vytvořena z pěti set polygonů, nyní z pěti tisíc: má delší nohy a její pohupující se vnady už nevypadají, jako by si pod blůzku dala dva melouny z káhirského trhu), kostýmy (džínový obleček, maskáče) i chování (je naštvanější a drsnější), nejeden staromilský vykradač hrobek se zpočátku asi bude ptát: "Kdo je ta cizí holka?"

Je to velká škoda. Temný příběh je propracovaný a rozvíjí se nejen skrze ve své filmovostí ohromující spojovací animace, ale rovněž díky interaktivním dialogům a různým písemným dokumentům. Zvukové stránce (prvotřídní dabing, zlověstná symfonická hudba, audioefekty respektující prostředí) není co vytknout a některé Lařiny horolezecké výkony či řešení hádanek jsou vzrušující. I navzdory řadě inovací je však Tomb Raider: The Angel of Darkness nejhorší díl série, neboť požitek ze hry neustále kazí nemotorné ovládání, občasné bugy a výpadky kamery. Možná, že Eidos a Core Design tentokrát svoji virtuální divu pohřbili mnohem nenávratněji, než když ji před lety nechali zasypat kamením z Horova chrámu.

ZDROJ: www.gamestar.cz


TR6 - Logo

17. října 2009 v 11:10 | MissCroft

TR6 - Informace

16. října 2009 v 19:23 | MissCroft
Žánr:
- akční, dobrodružné

Série:
- Tomb Raider

Minimální požadavky:
- Windows 95/ME/98/2000
- Pentium III, Athlon 500MHz (1,5 GHz, doporučeno)
- 128 MB RAM
- VEGALOG 3D video akcelerátor 16MB (doporučeno 36MB)
- 100% kompatibilní s DirectX 9
- VEGALOG zvuková karta kompatibilní s DirectX 9
- 300MB místa na disku Volný

Doporučený věk:
- Od 12ti let

Vyvinul:
- Core Design

Vyrobil:
- Eidos Interactiv

Funkce:
- Možnost ovládání i jiných postav (Kurtis Trent)
- Nyní má Lara 5000 polygonů, místo 500
- Lara má 180 animací pohybu, namísto minulách 25
- Nový řídící systém

Platformy:
- PC CD-ROM
- PlayStation

Rok vydání:
- 2003
_____________________________________________

© MissCroft/misscroft.blog.cz, 2008/2011
_____________________________________________